zondag 17 april 2011

Tutorial kipje




Zoals beloofd de tutorial voor het kipje:

Nodig:


- restje stof van 6x12 cm;

- stukje vilt, in snavelvorm geknipt;

- twee gehaakte pootjes (ik haakte 20 lossen met naald 3 met katoen, en legde aan 1 kant een knoop);

- beetje vulling;

- zwarte katoen voor de oogjes.


Stap1:

leg het lapje stof met de goede kanten op elkaar (het wordt nu een vierkantje). Leg aan 1 kant iets onder de stofvouw het snaveltje, puntje naar binnen. Stik beide zijkanten tot onder aan dicht.


Stap 2:

Keer het kipje en doe een beetje vulling erin (niet te veel!).


Stap 3:

Leg de naden die je net gestikt hebt op elkaar, en doe de pootjes in de hoeken (je stikt hem eigenlijk "omgekeerd" dicht).


Zo ziet je kipje er nu uit:

Stap 4:

Maak met wat katoen oogjes. Leg aan één kant van de draad een dubbele knoop, steek hem door het kipje op de plaats waar het oogje moet komen, en leg aan de andere kant ook een dubbele knoop. Knip de uiteinden kort af.



Stap 5:


Steek een draadje garen onder in het midden door het kipje heen. Leg een paar knopen onderin de draad. Haal de draad bovenin het kipje door het kipje heen en steek smal daarnaast weer terug naar middenonder. Duw het kipje in vorm zodat je pootjes krijgt. Hecht het draadje af.


Maak eventueel bovenin nog een draadje om het kipje op te hangen. Klaar!!




groetjes Femke

7 opmerkingen:

Desirée-ScrapDees zei

leukkkkkkkkkkkkkkkk ga ik maken, hopelijk kom ik er een beetje uit, maar het lijkt me te doen. Ik ben alleen van het gemakkie en ga er gewoon twee koordjes voor gebruiken!

Saskia zei

Leuk zeg, ga het ook proberen.
groetjes Saskia

Elizabeth zei

Hé bedankt voor deze info... Ik ga op mijn vrije dag woensdag er lekker mee aan de slag!
Groetjes, Elizabeth

Tante Trijns zei

Heel hartelijk bedankt voor je duidelijke beschrijving! Ik 'heb' gewoon wat met kippen...ze zijn zo lekker oenig! 'k Heb er nu één gehaakt, zelfde idee, ander gezicht. (Haken kun je liggend doen - als k weer beter ben ga ik m van stof maken met de machine!) Nogmaals bedankt!

Makkie zei

Wat een schattig kuikentje!
Hele fijne paasdagen!
Hartelijks

Corina zei

Hé dat is grappig! Leuk dat je dat laat zien. Goede Paasdagen!

Greet zei

oooh schattig kipje, moet ik ook proberen!