woensdag 15 juni 2011

Taartjes-deel 1

De komende dagen een paar taart-blogjes. Mijn etagere moet vol :-).
groetjes Femke

woensdag 1 juni 2011

nieuw dekenproject






Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een nieuw dekenproject, maar het was er nog niet van gekomen om foto's te maken. Het zal nog wel even duren voor ie af is, maar het is een leuk tussendoor-project.


groetjes Femke

zondag 29 mei 2011

cupcakes




Het is een beetje stil op mijn blogje, maar tis niet dat ik stilzit. Ik gun mezelf de tijd niet om foto's te maken, maar vanmorgen mijn leven gebeterd. Ik ben bezig met het haken van een slinger van cupcakes. Leuk om te doen, lekker ontspannend klusje :-).




groetjes Femke

woensdag 4 mei 2011

Snel naaiprojectje



Een beetje van mezelf en een beetje van de Hema. Men neme een Hema-shirtje en legging, knip er hier en daar wat vanaf, en zet er leuke stofjes voor in de plaats. In iets meer dan een uurtje een nieuw setje voor Floor. Dit ga ik maar vaker doen, ik krijg de boordjes van shirts namelijk niet zo makkelijk netjes.


groetjes Femke

dinsdag 26 april 2011

sjaal







Het is er geen weer meer voor, maar een paar weken geleden heb ik een sjaal gemaakt om mijn saaie donkerblauwe jas wat op te pimpen. Hij is gemaakt van restjes quiltstof. Aan de onderkant heb ik een kantje gehaakt. Leuk om je restlapjes op te maken!


groetjes Femke

zondag 17 april 2011

Tutorial kipje




Zoals beloofd de tutorial voor het kipje:

Nodig:


- restje stof van 6x12 cm;

- stukje vilt, in snavelvorm geknipt;

- twee gehaakte pootjes (ik haakte 20 lossen met naald 3 met katoen, en legde aan 1 kant een knoop);

- beetje vulling;

- zwarte katoen voor de oogjes.


Stap1:

leg het lapje stof met de goede kanten op elkaar (het wordt nu een vierkantje). Leg aan 1 kant iets onder de stofvouw het snaveltje, puntje naar binnen. Stik beide zijkanten tot onder aan dicht.


Stap 2:

Keer het kipje en doe een beetje vulling erin (niet te veel!).


Stap 3:

Leg de naden die je net gestikt hebt op elkaar, en doe de pootjes in de hoeken (je stikt hem eigenlijk "omgekeerd" dicht).


Zo ziet je kipje er nu uit:

Stap 4:

Maak met wat katoen oogjes. Leg aan één kant van de draad een dubbele knoop, steek hem door het kipje op de plaats waar het oogje moet komen, en leg aan de andere kant ook een dubbele knoop. Knip de uiteinden kort af.



Stap 5:


Steek een draadje garen onder in het midden door het kipje heen. Leg een paar knopen onderin de draad. Haal de draad bovenin het kipje door het kipje heen en steek smal daarnaast weer terug naar middenonder. Duw het kipje in vorm zodat je pootjes krijgt. Hecht het draadje af.


Maak eventueel bovenin nog een draadje om het kipje op te hangen. Klaar!!




groetjes Femke

zaterdag 16 april 2011

gepimpte paastakken



Op onder andere de leuke blog van Makkie kwam ik een tijdje geleden takken met gehaakte bloemetjes tegen. Omdat mijn telefoontafeltje wel wat fleurigs kon gebruiken ben ik aan de slag gegaan. Leuk klusje, het staat meteen vrolijk en is weer eens wat anders-dan-anders.


groetjes Femke

vrijdag 15 april 2011

Uitslag give-away




Zoals beloofd vandaag de uitslag van de give-away. Allemaal bedankt voor jullie reacties, wat zijn het er veel! Ik heb besloten om twee mapjes weg te geven, ik heb namelijk reacties op zowel hyves (waar mijn blog naar doorlinkt) als rechtstreeks op mijn blog gehad.


Dochterlief mocht twee getallen noemen. De eerste is voor blogger en is zes, dat is Melanie van Madebyme. De tweede is voor de hyvers, Floor roept twee. Ilja, je bent de gelukkige :-).


Melanie heeft de voorkeur voor het gele mapje, Ilja voor de blauwe of de gele. Als jullie het goed vinden dames gaat de gele naar Melanie en krijgt Ilja de blauwe. Melanie, wil je je adres aan mij mailen: femke@nouwsnet.nl. Ilja, ik heb jouw adres. De mapjes komen eraan!


groetjes Femke

zondag 10 april 2011

Tok!

Kipjes:
groetjes Femke

woensdag 6 april 2011

Give-away

Ik heb weer een lading haaknaaldenmapjes gemaakt, en het lijkt me leuk om er eentje weg te geven (exclusief inhoud). Als je mee wilt doen, laat dan een berichtje in de reacties achter onder deze blog, en geef meteen ook aan welke van de vijf je graag zou willen winnen. Ik vind het leuk als je volger wordt, maar het is geen voorwaarde om mee te doen. Ik zal 15 april een winnaar bekend maken.


In het mapje kun je naast een berg haaknaalden, ook naalden kwijt om af te hechten, een klein schaartje en eventueel steekmarkeerders. Alles bij elkaar dus, erg handig! De binnenkant is steeds van een bijpassende stof gemaakt.



groetjes Femke

zondag 3 april 2011

Tadaaaaaaa!



Eindelijk is het dekentje-voor-op-de-bank klaar. Vooral het laatste stukje duurde lang. Het vinden van een mooi randje was ook nog niet zo eenvoudig dus ik heb het een paar keer weer uitgehaald. Maar eindelijk is ie dan klaar. 33 bollen Annell Miami, gehaakt in ongeveer 2,5 maand. Het patroon is van Lucy van Attic24. Hij is ca. 2mx1.60 m geworden. Op naar het volgende deken-project.


groetjes Femke

vrijdag 25 maart 2011

Bloemen


Een tijdje geleden zag ik op de leuke blog van Willewopsie een bekend vaasje langskomen, met daarin gehaakte bloemetjes. Dat wilde ik ook! Dus met het boek 100 bloemen aan de slag en roosjes gehaakt. Om de halsjes van de fles heb ik een lintje gedaan, met een van klei gemaakt gestempeld hangertje. Leuk, zo'n permanent bloemetje.
Fijn weekend!
Femke

zondag 20 maart 2011

Rupert de Uil


Een haakwerkje tussen het draadjes afhechten van de deken door, Rupert de Uil. Het patroontje kocht ik via Etsy.
groetjes Femke

Nieuwe wolletjes


Mijn dekentje-voor-op-de-bank is bijna klaar. Dekentjes haken bevalt goed, het is lekker ontspannend en kan ook op de bank met de tv aan. Daarom meteen nieuwe bolletjes besteld voor een nieuw dekentje. Het zijn 16 kleuren Paris van Drops geworden, besteld bij Tante Janna. Wat kun je toch blij worden van een pakketje van de postbode :-). Ik denk dat het een dekentje van granny squares gaat worden, ik ben druk aan het rondsurfen naar het perfecte patroon voor deze wolletjes.
Fijne zondag!
Femke

vrijdag 18 maart 2011

woensdag 16 maart 2011

Award!


Ik ben trots, van Coosje kreeg ik deze Award. Dank je wel Coosje!
Moeilijk om te kiezen aan wie ik hem doorgeef, er zijn zo veel geweldige leuke en inspirerende blogs. Maar ik moet toch kiezen, dus ik geef de Award door aan:
- MissEbz van Hooking for Sanity Ik hoop dat er nog veel mooie blogs volgen!
- Busy Bessy Creatief, een vrij nieuwe blog vol leuke haakpatroontjes
- Het Bovenhuis, een bezoekje aan het Bovenhuis is altijd een kleurrijke bron van inspiratie!
Er zit wel een "maar" aan deze Award
1. Als je deze Award krijgt maak je een verwijzing op je blog naar degene van wie je hem gekregen hebt.
2. vervolgens geef je de Award door aan 3 tot 5 andere blogs die je graag leest, en maakt in je bericht een koppeling naar deze blogs.
3. Laat een berichtje achter op deze blogs en vertel dat ze de award gewonnen hebben.
4. Het is vooral de bedoeling dat er aandacht wordt besteed aan beginnende of niet zo bekende blogs.
groetjes Femke

woensdag 9 maart 2011

workshop sieraden


Een paar weken geleden weer een gezellig avondje gehad met Bijzonder Anders. De Delftsblauwe armband heb ik ook nog in kleine versie gemaakt voor dochterlief, alleen jammer dat ze de lintjes er heel snel afgepeuterd had :-S.
groetjes Femke


zondag 6 maart 2011

Visjes




Ik heb visjes gemaakt van linnen en katoen. Drie verschillende visjes aan één gehaakte vislijn, eentje blauw en eentje rood.
groetjes Femke

donderdag 24 februari 2011

Vogeltjes



Erg leuk om te maken, deze vogeltjes van Spool Sewing
Ze zitten in de tak boven tafel. En ik wil er meer maken, ze zijn een beetje verslavend, alleen het bij elkaar zoeken van de juiste stofjes is al leuk :-).
groetjes Femke

dinsdag 8 februari 2011

cadeautjes


Schriften met een harde kaft, bekleed met stofjes van de quiltshop.
groetjes Femke