vrijdag 28 mei 2010

vlaggetjes!


Weer een keertje vlaggetjes, paars deze keer, kraamcadeautje voor Sophie!

dinsdag 25 mei 2010

vogeltje


Leuk om te maken, een vogeltje naar patroon van Attic 24: http://attic24.typepad.com/weblog/birdie-decoration.html

zondag 23 mei 2010

Lodger wrapper!




Eindelijk is ie af, de lodger. Het moest ondertussen wel, want de baby-in-kwestie kan ieder moment geboren worden. Ik heb er langer tegenop gezien om hem te maken dan dat ik er uiteindelijk aan bezig ben geweest. Alleen het patroon goed overnemen was even puzzelen. Het patroon komt van deze site http://praatplaats.webhex.nl/blogs/naaien/archive/2009/07/16/patroon-babydeken.aspx Het model heb ik even geleend van Floor ;-).




woensdag 12 mei 2010

rokje van Bizzkids


Een rokje voor Floor gemaakt, een Bizzkids 3335. Een simpel patroon, maar wat fout kón gaan ging fout, dus echt opschieten deed het niet. Maar ik ben wel tevreden met het resultaat, het rokje valt mooi en is lekker zomers. Nu het weer nog....

woensdag 7 april 2010

Gehaakte poef




Mijn gehaakte poef is af! Ik ben helemaal blij met het resultaat. Het patroon en materialen komen van www.echtzoet.nl


vrijdag 19 maart 2010

Kettingen




Een tijdje geleden weer een gezellig avondje geworkshopt bij Bijzonder Anders (http://www.bijzonderanders.nl/). En hoe kan het ook anders, weer een gehaakte ketting, deze keer in het wit/doorzichtig, en nog een simpele met mooie kralen.


woensdag 17 maart 2010

Caketje


Kleine dingetjes haken is leuk! Het patroon heb ik gevonden via http://freeamigurumipatterns.blogspot.com/ , alleen de slagroom heb ik er zelf bij verzonnen :-). Gebakje twee is inmiddels in de maak.

Dekentje aan het haken


Naar een patroon van Lucy van Atttic 24 (http://attic24.typepad.com/weblog) (en oh wat is dat toch een mooie weblog, probeer vooral de recepten ook eens!), maar dan in paars- en natureltinten, voor mijn as neefje of nichtje. Een leuk karweitje om te doen 's avond bij de tv.

zaterdag 20 februari 2010

Japans poppetje





Er is er eentje af!

woensdag 17 februari 2010

Nog een gehaakte ketting




Met kralen haken is al net zo verslavend als met wol haken :-).


dinsdag 16 februari 2010

Taja


Het is niet dat ik ineens zo actief ben, maar meer dat ik weer eens wat foto's heb gemaakt ;-). Deze Taja voor Floor heb ik een paar weken geleden in elkaar gezet. Deze keer gewoon van 1 stofje (dat is van zichzelf al druk genoeg).

Romo-rokje


Alvast voor de zomer, een Romo voor Floor. Dit is zo'n leuk patroontje om te maken, erg simpel maar met wat versiering altijd een leuk resultaat. Het rozetje heb ik gemaakt met een yoyo-maker. Ik twijfel alleen nog of ik er nog een gehaakt bloemetje op moet zetten (midden op het rozetje) of dat ik het zo laat.

dinsdag 9 februari 2010

Leuke haakpatronen gekocht




Ben er helemaal blij mee! Ze zijn van handmade Kitty: www.etsy.com/shop/handmadekitty


woensdag 27 januari 2010

schriftomslagen van pip-stof


Naar een free-book van farbenmix.

donderdag 10 december 2009

zaterdag 7 november 2009

WIP


WIP ofwel Work In Progress.

woensdag 4 november 2009

Gehaakte ketting

Een gehaakte ketting, het resultaat van een erg gezellig avondje workshoppen met http://www.bijzonderanders.nl/




Tilda-hert


Een tijd geleden al gemaakt, dit Tilda-hert. Het blijven superleuke boeken om ideeen op te doen en dingetjes uit te maken.

dinsdag 6 oktober 2009

sjaal


Voor Floor ben ik een sjaal aan het haken. Het wordt een paarse winter geloof ik...

zaterdag 3 oktober 2009

cadeau-vlaggetjes




Weer twee stoffen vlaggetjeslijnen gemaakt. De blauw-rode is een kraamcadeautje, de koeien- en gras slinger is voor ons neefje dat 1 jaar is geworden. Er staat er nog eentje op stapel, Gijs wilt graag een voetbal-slinger. De stofjes liggen al klaar, maar ik ben even uitgevlagd voor nu. Gelukkig heb ik nog twee maanden voor hij jarig is.