Eindelijk is ie af, de lodger. Het moest ondertussen wel, want de baby-in-kwestie kan ieder moment geboren worden. Ik heb er langer tegenop gezien om hem te maken dan dat ik er uiteindelijk aan bezig ben geweest. Alleen het patroon goed overnemen was even puzzelen. Het patroon komt van deze site http://praatplaats.webhex.nl/blogs/naaien/archive/2009/07/16/patroon-babydeken.aspx Het model heb ik even geleend van Floor ;-).
Een rokje voor Floor gemaakt, een Bizzkids 3335. Een simpel patroon, maar wat fout kón gaan ging fout, dus echt opschieten deed het niet. Maar ik ben wel tevreden met het resultaat, het rokje valt mooi en is lekker zomers. Nu het weer nog....
Een tijdje geleden weer een gezellig avondje geworkshopt bij Bijzonder Anders (http://www.bijzonderanders.nl/). En hoe kan het ook anders, weer een gehaakte ketting, deze keer in het wit/doorzichtig, en nog een simpele met mooie kralen.
Kleine dingetjes haken is leuk! Het patroon heb ik gevonden via http://freeamigurumipatterns.blogspot.com/ , alleen de slagroom heb ik er zelf bij verzonnen :-). Gebakje twee is inmiddels in de maak.
Naar een patroon van Lucy van Atttic 24 (http://attic24.typepad.com/weblog) (en oh wat is dat toch een mooie weblog, probeer vooral de recepten ook eens!), maar dan in paars- en natureltinten, voor mijn as neefje of nichtje. Een leuk karweitje om te doen 's avond bij de tv.
Het is niet dat ik ineens zo actief ben, maar meer dat ik weer eens wat foto's heb gemaakt ;-). Deze Taja voor Floor heb ik een paar weken geleden in elkaar gezet. Deze keer gewoon van 1 stofje (dat is van zichzelf al druk genoeg).
Alvast voor de zomer, een Romo voor Floor. Dit is zo'n leuk patroontje om te maken, erg simpel maar met wat versiering altijd een leuk resultaat. Het rozetje heb ik gemaakt met een yoyo-maker. Ik twijfel alleen nog of ik er nog een gehaakt bloemetje op moet zetten (midden op het rozetje) of dat ik het zo laat.
Weer twee stoffen vlaggetjeslijnen gemaakt. De blauw-rode is een kraamcadeautje, de koeien- en gras slinger is voor ons neefje dat 1 jaar is geworden. Er staat er nog eentje op stapel, Gijs wilt graag een voetbal-slinger. De stofjes liggen al klaar, maar ik ben even uitgevlagd voor nu. Gelukkig heb ik nog twee maanden voor hij jarig is.
42, getrouwd met Andre, twee kinderen, Gijs (11) en Floor (8). Haken, breien, naaien, kettingen maken, eigenlijk vind ik alles leuk om te doen, ik heb alleen chronisch tijd tekort om al mijn ideeen uit te voeren.