vrijdag 24 december 2010

Kerststerren


Ik kwam deze sterren tegen op Ravelry en moest en zou ze maken. Nog best een gepriegel die punten, en helemaal netjes is het niet, maar goed, ik ben tevreden genoeg om ze op te hangen.
groetjes Femke

donderdag 23 december 2010

Linnen en andere kersterige dingen


Van linnen heb ik hartjes en kerstboompjes gemaakt. Ik heb ze samen met wat andere spulletjes opgehangen aan twee takken die ik boven de eettafel heb gehangen.


Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen!
groetjes Femke



donderdag 9 december 2010

Gehaakte hangers


Het patroontje is van Farbenmix (bloemenpatroontje). Ik heb twee dezelfde gehaakt en aan elkaar genaaid, koortje eraan haken en klaar voor de kerstboom!

zondag 5 december 2010

kerstkaart


Een van alles-wat-zondags-freubelproject. De kinderen zijn niet van de Wii af te slaan die ze van de sint kregen, dus ik heb alle tijd om wat te freubelen. De kaart is van linnen, hij is bestempeld met stempels van Eline Pellinkhof en er zit een randje omheen gehaakt.

dinsdag 30 november 2010

Weer vilt


Vilt is verslavend :-).

vrijdag 26 november 2010

Kerstboom van steigerhout



Wil je ook zo'n stoere kerstboom? Kijk dan op http://www.atm-vorm.nl/



vrijdag 19 november 2010

nog meer kerst


Nog steeds druk bezig voor de kerst. Deze keer vilt, linnen en stempelen. Erg leuk om te doen! En een kleine sneak-peek van het achterliggende project :-).

dinsdag 9 november 2010

vogelhuisje


Een vogelhuisje van vilt, ik denk dat ik er samen met de vogeltjes een hanger van ga maken.

zaterdag 6 november 2010

kersthangers


Het is vroeg, I know, maar je moet toch een beetje op tijd beginnen om dingetjes op tijd af te hebben ;-). De hangers zijn van vilt, de ijskristallen van hout, en verder heb ik er kleine kraaltjes opgenaaid.

zaterdag 23 oktober 2010

vogeltjes van vilt


Van de week wat kleurtjes vilt gekocht en deze vogeltjes mee gemaakt. Wat een leuk materiaal om mee te werken!

vrijdag 22 oktober 2010

sjaal en muts af

Ze zijn al even af, maar nog geen tijd gehad om een foto te maken en te plaatsen. De winter mag nog even wegblijven, maar ik ben er in ieder geval klaar voor :-).

Hij is lekker zacht en warm geworden én lekker lang, ruim 2 meter. Fijne wol om mee te werken zolang je hem niet uit hoeft te halen (en dat moest nogal eens met de muts).


zondag 10 oktober 2010

En nog een rokje


Omdat ze zo lekker makkelijk en snel te maken zijn nog maar eentje gemaakt.

vrijdag 8 oktober 2010

rokje


Een stippenrokje voor Floor, het patroon is van bizzkids.

woensdag 6 oktober 2010

nieuw wolletje



Van de week op de markt een heel erg mooi wolletje gekocht, kijk maar:



Het is Murano van Austermann, en het was gewoon moeilijk om een kleur te kiezen, eigenlijk zagen ze er uit om allemaal mee te nemen ;-). Ik ga er een sjaal van maken naar dit patroon van Lionbrand:

http://www.lionbrand.com/patterns/80985AD.html?r=1

donderdag 30 september 2010

Kikker



Eindelijk kan ik 'm showen, mijn swapcadeautje voor Ilja. Het patroontje is van MindnSoul http://sue-mindnsoul.blogspot.com/2010/05/happy-frog-free-pattern.html




zondag 26 september 2010

breisel


Ik had ongeveer 30 jaar geleden voor het laatst gebreid. En nu maar weer eens geprobeerd. Het lukt nog (lang leve youtubefimpjes ;-)), maar ik weet nog niet of ik het zo leuk vind. Het gaat vooral zo langzaam (en dan heb ik nu nog breipennen nr 9!). Ik denk dat haken en naaien het toch winnen, maar goed, een lekkere sjaal is nooit weg voor komende winter :-).

zaterdag 25 september 2010

Papierenzakdoekskeszakske


Een hoesje voor papieren zakdoekjes. Alleen voor de omschrijving van MmeZsazsa zou je 'm al maken: http://madamezsazsa.blogspot.com/2007/11/papierenzakdoekskeszakske.html

vrijdag 24 september 2010

Vouwgordijnen


Bij een fris geschilderde kamer en kozijnen horen natuurlijk ook nieuwe gordijnen. Ik heb voor het eerst zelf vouwgordijnen gemaakt. De systemen daarvoor heb ik gekocht bij http://www.deesdesign.com/ , mooie systemen voor niet zo veel geld. Het naaien van de gordijnen ging prima, al is het niet echt een leuk klusje. Meten meten en nog eens meten, maar ze hangen en ze zijn recht! Nu nog nieuwe gordijnen, ik weet nog niet of ik die ook zelf ga maken.

dinsdag 17 augustus 2010

Ketting en armband


Vorige week weer een avondje gezellig geworkshopt met Bijzonder Anders.